Världen

Kom precis till en insikt. Jag kom på hur det känns att tatuera sig. Inte för att jag praktiskt taget låtit nålar fästa symboler på min kropp. Utan för att jag själv har tagit min egen hand och dragit in mig i en helt ny värld. En värld så lik och olik den jag alltid varit van vid. En värld full av nya upplevelser, erfarenheter, människor och plaster, som nu nålat sig fast på min lyckligt förvirrade kropp. Permanent och föralltid, likt små tatueringar.

Jag är glad och stolt. Dock vet vi väl alla att tatueringar sällan gör en nöjd, inte minst mig. Jag är glad och tacksam, det är så jag fungerar. Så har jag alltid varit. Men för första gången i mitt liv känner jag mig inte helt nöjd. Jag har ju precis blinkat till och sett en bråkdel av världen, nu vill jag bara ha mer.

Jag har fått äventyr här i Australien. Jag vill se landskap, kultur och historia i Asien. Jag vill se savann men även hjälpa människor i Afrika. Jag vill se USA, vilket är en värld i sig. Jag vill upptäcka Sydamerika som jag vet så lite om. Och Europa, du är så vacker, varför har jag inte träffat dig mer?

Australien, jag älskar dig. Du har nålat dig fast i mig, du är min första tatuering.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0