Bondi beach

Heej!

De senaste nätterna har vi bott på hotel(!!). Men på grund av dåligt väder och med tanke på hur ocentralt hotellet låg har vi mest hängt på rummet. Inte oss emot, ett eget rum med vita lakan kändes lyxigt för två backpackers.

Hotellet låg i The Olympics vilket är området där sommarOS ägde rum år 2000. Ett gigantiskt område med planer och arenor för alla möjliga sporter med kilometers mellanrum, bussterminaler, ett stort parkeringshus och en egen tågstation. Allt detta byggdes inför OS, allt detta är nu helt öde, som en spökstad.

I förrgår bestämde vi oss för att äta middag på IKEA, det var himmelskt att få äta mina älskade köttbullar igen. Vi passade även på att köpa med oss lite svensk mat från IKEA FOOD.

Idag har vi packat väskan och flyttat till Bondi beach. Vi bor i ett rum via Aribnb samtidigt som vi söker lägenhet för fullt. Nästa gång vi flyttar ska det vara till vårt permanenta boende i Sydney. Det ska bli såå skönt att packa upp väskan en gång för alla.

Bondi då? Vad tycker vi om den platsen? Jo, förorten i sig är mysig, den påminner om de mindre kuststäderna högre upp i landet. Men stranden i sig är inte mycket att hänga i granen. Den med lägst förväntningar hade blivit en aning besviken må jag säga. Summan av kardemumman skulle jag säga blir att stranden i sig är mysig och fin, som strand. Men för att vara en riktig kändis lever den inte upp till sitt rykte. Vi kommer nog spendera en del tid där ändå. We really need to work on our none existing tan.

Vi hörs!
KRAM

:))

Hade en riktig lejonman igår

Home sweet Home

Kärlek på ett fat

Fällde en tår när jag såg den här bilden på andra sidan restaurangen, en våg av hemlängtan kom sakta smygande

Möttes av denna fantastiska nyhet!!!!


...kidnappade en som jag sedan myste med hela kvällen. Eller så köpte jag den och åt upp den.

Tänk att dessa har åkt från lilla Gränna till stora Australien

Lussebullar, såhär lagom EFTER jul

Run Forrest run. Olympiska staden.

Sverige eller aus? Ingen vet. Regnar gör det i alla fall


Bondi beach. Grått & mulet (better pictures coming soon)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0