Glenorchy

Igår var en dag jag kommer minnas för resten av mitt liv. Jag blev upplockad på stationen på morgonkvisten där det sedan var av mot Glenorchy och Paradise. Vägen dit var fantastiskt vacker.

Själva turen var en 4W drive runt i området där guiden visade massor av inspelningsplatser från LOTR. Jag är glad att jag tog mig igenom filmerna innan, annars hade jag inte förstått någonting.

Efter bilturen åkte vi till Dart river där bergen Misty mountains från LOTR finns. Där stod ett gäng hästar som väntade på att få ge sig ut i terrängen. Ritten var helt fantastisk, det är alltid lika underbart att komma upp på hästryggen.

Jag tänkte lägga upp lite bilder från dagen, dock orkar jag inte lägga upp så mycket eller dra all info då det kommer bli alldeles för mycket. Jag får helt enkelt visa och berätta när jag kommer hem, för den som en nyfiken.

Kram på er!

Vägen till Glenorchy!

På vift

Livet

Misty mountains

Jag och filmstjärnan Oscar som varit med i Sagan om ringen!


En del av mig vill stanna kvar här och jobba. Jag älskar att resa men det är inte ofta jag känt mig så hemma i ett främmande land så som jag gjort här!



Isengard! Tornet var knappt en meter högt. De jobbade på detaljerna och förstorade det sedan i datorn.

:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0