A check on my bucket list

Nu är vi i Agnes Water & town of 1770. Vi kom igår morse och har redan träffat massor av trevliga människor här. Vi träffade till exempel tre svenskar som reste tillsammans men bodde på olika platser i Stockholm. Det roliga var att vi hade gemensamma vänner med alla tre. Summan av kardemumman är alltså att Sverige, som vi alla vet, är otroligt litet.

Agnes Water är bara en snabbvistelse för oss eftersom det är så litet. Imorgon bär det av till Rainbow beach där vi sedan skiljs åt. Elin ska vidare till Hervey bay Medans vi ska till Rainbow och sedan vidare ut mot det populära Frasar Island - världens största sandö! Elin kände att hon ville komma hem tidigare än oss, därför åker hon resten av östkusten lite snabbare än mig och Jennie.

Men vad har vi gjort här i Agnes då? Varför stannade vi ens här?
Jo, för att det är den nordligaste och därför första platsen man kan surfa på på väg ner! Sååå idag har jag surfat (wehoooooo). Det var otroligt roligt, självklart svårt och även lite läskigt med vissa vågor. Nu kan jag i alla fall hantera brädan och jag kan tekniken vilket gör att jag kan hyra en bräda när jag vill och fortsätta öva. Och guess what, jag stod upp 3 gånger! Det som är bra med att surfa här är det vänskapliga priset. Jag betalade 137kr.

Igår var vi även vid en bonfire, det var otroligt mysigt. Ikväll ska vi gå ihop med några tjejer och laga middag tillsammans, de har en BBQ här så vi får se om vi lånar den.

Nu ska jag se Bonde söker fru och Solsidan på Elins dator, underbart!

Hoppas ni mår fint.
Kramkram!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0