Julafton

Hej!

Hoppas ni alla har haft en fantastisk jul, att ni ätit gott och spenderat tid med nära och kära.

Här blev det helt tvärt om, i alla fall när det kom till umgängesfronten. Istället för att fira jul med de närmsta firade vi jul med 5 främmande svenskar som även de befann sig i Byron. Vi hittade dem i en australiensisk Facebookgrupp för svenskar. En skånsk, en värmlänning, en göteborgare, en gotlänning och så jag, Jennie och en annan kille från Norsborg. Den sistnämnda killen har vi träffat tidigare och pinsamt nog kände jag inte igen honom, jag höll på att skämmas ihjäl... Jennie tyckte att det var kul i alla fall.

Hela kvällen kände jag ett pågående glädjerus. Vi fixade svenskt julbord, åt gott (det blev så lyckat och likt det vi har hemma), sjöng snapsvisor, gjorde lekar och skrattade hela kvällen. Framåt natten gick vi ut och dansade. Även om vi inte kände varandra kändes det hemtrevligt i och med att alla var svenska. Alla var dessutom väldigt roliga så det gjorde givetvis det hela extra kul.

Igår var det jul för resterande del av världen. Jennie och jag valde att hänga på rummet med våra roliga room mates och äta ost och kex.

Idag har vi äntligen solat hela dagen eftersom det har spöregnat flera dagar tidigare. Även i paradiset hälsar regngudarna på ibland.

Framåt eftermiddagen idag gick vi i lite affärer. Eftersom det är boxing day här så var det mycket rea. Jag köpte en vit jeanskjol. Det roliga är att man märker på sig själv att man anpassar sig efter vart man befinner sig. Jag tror aldrig att jag skulle kommit på idén att bära jeanskjol hemma.

Ikväll ska vi gå ut en sväng och i morgon ska vi promenera upp till fyren. Den ligger på Australiens östligaste udde.

KRAM!

Vi dog. Både av den gudomliga smaken och mängden.

Byron Bay i ett nötskal.

Byron ännu mer i ett nötskal. Ingen annanstans i Australien svävar doften av weed så fritt. Alla röker gräs och går barfota. Alla förutom vi då. Ni behöver inte oroa er, vi tackar vänligt nej när alla hippies bjuder.

Min bästa vän

Julbord!!

Mathias & Elias


Vårt hostel


Stranden! Här finns inget hajnät...

Ännu en marknad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0