Saturday night fever

Jag älskar att åka bil. I regn, i solsken, i mörker, på dagen och som i morse, i fuktig dimma tidigt, tidigt på morgonen.

Första dagen på jobbet var rolig och relativt lugn vilket min förkylning bara talade för. Att se norra Europas största sjukhus i enbart betonggestaltning vad häftigt. Ska bli kul att de det klart sen. För er som inte hänger med i svängarna så jobbade jag som funkis idag under ett öppet hus på Nya Karolinska Solna där de släppte in folk under en dag på begränsade ytor i sjukhuset för att allmänheten ska få se vad som händer innanför murarna.

Nu ligger jag i sängen. Hade önskat att mr förkylning inte var med mig men han är tyvärr rätt dålig på att fatta dissen. Så nu ligger vi här yey.

För övrigt så har någon i området fest. Rätt långt borta i och för sig men de verkar ha satsat ordentligt på ljudet för det hörs en jävla bit. Börjar tro att det är någon projekt X satsning. Bilar där förandet pågår i full rulle åker förbi, folk skriker som att typ game of thrones råder i skogen och när jag öppnar fönstret hör jag Maggios röst "det eeekar över hela staden". Helt plötsligt blev det hela väldigt komiskt.

Godnatt vänner! Skriver alltid lite annorlunda här när jag precis ägnat timmar åt novellskrivande.

Kram på er!


9 dagar kvar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0