Writing

Jag älskar att skriva. Om allt och ingenting. Ibland blir det bra, ibland rinner det ut i sanden, men oftast inte. Jag lägger sällan upp resultaten här. Jag vet inte riktigt varför, kanske fel forum?
Här var något jag började på för några minuter sedan och avslutade precis. Så såhär kan det se ut folket, när jag inte vet vad jag ska skriva men ändå blir det något. Vad vet jag inte, men något.
 

När drömmar flimrar framför ögonen som spöklika gestalter

När orden faller sönder, som rader, ord och spalter

När vinet på bordet föll ner på golvet, blödde kärleken i sig

Den rann vidare ut på gatan, den lämnade dig och mig

Vi borde aldrig funnits

Vinet sätter fart på elden och snart har vi brunnit

Då slocknade allt. Så grät jag när den lilla nyckelpigan föddes, jag grät när den dog

Den tog med mina sista tårar när den drog

Då skrek jag istället tills rösten tynade bort

Så frös blodet, vattnet och allt inom mig blev torrt

Alla drömmar och all längtan, hade bildat en mörk ring

Så var jag omringad av en evighet, av ett evigt ingenting

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0