Thoughts

Jag satt och lyssnade på Alex och Sigges podcast för några dagar sedan, en pod ja föll ganska pladask för. Inte bara för att de är underhållande i sig utan jag beundrades av deras språk. Deras ordval och akademiska formuleringar. En otrolig inspiration för mig som en dag vill behärska språket på samma sätt.

Men det var inte det jag ville komma fram till egentligen, utan det var själva tanken som slog mig efteråt. Jag visade entusiastiskt podcasten för min mamma och bad henne lyssna på det vackra språk de använde. Men istället för att bli lika imponerad som jag så sa hon bara att det låter precis som en vanlig vuxen konversation.

Då fick jag som en liten uppenbarelse som fick mig att stanna upp och tänka till. Jag är inte vuxen än, inte alls. Vilken lättnad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0