Lista- mat

Finns det något bättre än mat? Det är så himla kul med mat och jag önskar att jag inte alltid måste bränna köttfärsåsen, hälla i pastan i det kalla vattnet eller faila på ett av de andra sätten jag alltid lyckas med. Här kommer i alla fall en lista om mat, från Bellas blogg, som tidsfördriv och lite underhållning denna lördagsmorgon. Samtidigt har jag Timberlakes My love i öronen. Tröttnar aldrig på den rösten.

Vad åt du senast?
En skorpa och lite Ben & Jerry från igår. När mamma inte är hemma ekar kylskåpet tomt! haha, nästan i alla fall.

Den sista måltiden, om du fick välja?
Vilken hemsk fråga... Jag skulle nog svara lasagne. Det är så otroligt gott.

Bästa matstaden?
Jag älskar Italienskt så jag skulle nog säga någonstans i Italien! Pasta pasta pasta.

Bästa restaurangmåltiden?
En moussaka jag åt någonstans på Halkidiki för några år sedan minns jag starkt, där fick jag en ny favoriträtt!

Bästa snackset?
Jordgubbar och chokladfondue, pannacotta eller cheesecake. Yum!

Vad orsakade förra bakfyllan?
Haha undra vad det här har med mat att göra... Det är såklart studentskivan som är skyldig till den.

 

Mat du älskar att ha hemma?
Gravad lax i skivor som man lätt kan slänga på ett knäckebröd! Eller cashewnötter.

Vad blir det till middag?

Det har jag ingen aning om än! Kanske går vi ut och äter.

Mat du hatar?
Mat där man har överdrivit totalt på lökfronten. Mosiga pommes, kött med för mycket bråsk och grapefrukt tackar jag också nej till.

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv?
Jordgubbar och grädde.

Denna från Nice. Så gott!

 
 
 Typisk skollunch?

Haha svår fråga! Men om jag får göra om den lite säger jag att den godaste skollunchen är när vi får pastasallad. Eller köttbullar och lingonsylt. Älskar husmanskost!

Vad är det knäppaste i din kyl?
Mammas förpackning med något tandmedel. Inte så smart att stoppa det i munnen kanske!

Och vad har du i grönsakslådan?
Gurka, sallad, (tomat som är en frukt hihi), paprika♥, majs (är det en grönsak? hmm nej..). Normal stuff!

Och ost?
Stark stark och så ännu starkare! Falla isär ska den gärna göra också, så fort man lyfter en skiva.

Vem får äta från din tallrik?
Alla som känner för det! haha nej men man behöver inte vara rädd för att få en smäll om man snor lite av min mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0