Take care

Såg en kille i matsalen idag, han satt helt ensam. Han tog mat ensam, han hämtade mjölk ensam, han satt och åt sin mat ensam. Han var ledsen, man bara såg det. Fick höra av en vän att han brukar göra det. Just då fick jag så otroligt ont i magen, en hård klump som knöt sig och jag ville bara gråta. Vet inte om det var att jag var ilska till världen, hans klass eller en varm empati. Jag ville ta min mat och sätta mig där, bara göra det. Men det är ju konstigt? Det går emot normen? Tydligen accepterar normen ofrivillig ensamhet i ett hav av andra elever. Jag blir så jävla arg. Jag vet inte om han är mobbad eller utfryst, men jag är hellre konstig och går fram, om jag kan ge någon något så betydelsefullt som att jag ser honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0