Underground

Kom att tänka på en grej. Jag tycker verkligen inte om att åka tunnelbana, fast ändå så finns det riktigt många fördelar med detta transportmedel. Det negativa är att jag som yngre inte gillade instängda utrymmen och var rädd att tuben skulle fastna i de trånga, mörka gångarna. Spökhistoier som "Silverpilen" ger mig fortfarande gåshud och förföljerser och rån på natten nere på perrongerna ger mig dåliga associationer. På de gamla tunnelbanorna luktade det alltid hundskit förr och på TC blåser det alltid när man väntar på sitt smockfulla tåg. Blåsten resulterar i att ett välkammat hår blåser för hela facet, främst framför ögonen, och man ser ut som en hårboll. Har man otur kanske man missar tåget också eftersom man inte ser någonting.
 
Jag är ju egentligen ingen negativ person. Men come on, tuben är inte så fancy i Stockholm. Den är lite fascinerande faktiskt med alla gångar och ödestationer men inte mer än så. För övrigt så finns det väll ett fåtal positiva ting att plocka fram med Stockholms tunnelbana. Tågen går typ överallt i hela storstockholm och man kan ta sig fram fort. De har burit mig till många fester (och tvingat mig ta den avskyvärda nattussen på hemvägen). Det är en rejäl mix på trafikanterna vilket gör att man kan spana på folk. Och slutligen, igår hade de värmeslingor i en bänk på perrongen vilket en kall ung fröken som jag uppskattade otroligt mycket. Blev lite varm i hjärtat där och ännu varmare i baken.
 
KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0